maandag 19 januari 2015

Flikkerlichten

Als je schrijft wil je gelezen worden, je wilt natuurlijk niet op je donkere zolderkamer bij kaarslicht weg zitten kwijnen. Zelf vroeg ik mij dat af, wil ik wel gelezen worden - ik moest vooral veel kwijt. Al die rond dwarrelende gedachten in mijn hoofd - die moesten eruit. Ik had al een kladblok vol frustratie, talloze mails naar mijn broer en een vriendin en nog bleef het dwarrelen. De vraag to blog or not to blog kwam op en het werd to blog. En ja, ik wilde gelezen worden, dus wat doe je dan - de knop ging om, ik plaatste mijn blogadres in de handtekening van mijn forumzelf. En je mailt eens deze of gene een link van een posting en goh - je ziet lezers en goh - minder fijn een pissige reactie. Maar niet zeuren, je wordt gelezen en nog belangrijker bij mij werkt het bloggen goed tegen de troep in mijn hoofd.

Kassa
Als beginner maak je met blogger een blog en zie je al die rare opties, goh een kopje "inkomsten". Als beginnende blogger kun je daar helemaal niets mee, je kunt er alleen maar verlekkerd naar kijken. Zou dat nou echt wat zijn, je frustraties botvieren op het toetsenbord en dan tegelijkertijd slapende rijk worden ? Ik zie Dagobert Duck in zijn pakhuis zwemmen. Maar in het begin kon het niet en nu ik er ondertussen over nagedacht heb wil ik het niet. Kijk ik ben een fervent surfer en ik erger me soms groen en geel aan de advertenties. Sommigen zitten in de weg, dan wordt je weer weken doodgegooid met wat je net aangeschaft hebt en momenteel vind ik overal Jort Kelder op mijn pad. Ja Jort, die pakken staan jou goed.

Rust
Nee in mijn privĂ© blogje wil ik rust, ik wil geen flikkerende velden of Jort of god mag weten wie. Nee zelfs geen reclame van een wolwinkel, mij blieft rust aan de kop. Maar ondertussen denk je er toch over na, schrijven en geld verdienen, wat een mooie combinatie. Geen files, thuis achter je toetsenbordje, kopje koffie erbij  en af en toe een blokje om voor inspiratie. Ach, een mens moet iets te dromen hebben.
 

Geen opmerkingen: