maandag 5 oktober 2015

Vierkant

Het ronde voorpand moet zeer waarschijnlijk gedeeltelijk uitgehaald worden, ik word daar niet vrolijk van. Ondertussen klus ik aan het achterpand, dat wel een patroon heeft, maar verder normaal van opbouw is. En in de kamer staat een volle bolle tas met wolletjes, die lonken. Dus ik heb weer iets uitdagends gevonden voor erbij, een voorpand als een rechthoek van binnenuit gebreid . . .

Open
In plaats van normaal steken opzetten maak je een open opzet. Open betekent in dit geval dat als je later klaar bent, je die steken op kunt pikken en daar verder kunt breien. Maar voor deze trui brei je later niet verder, het is de bedoeling dat je de open steken zo afhecht dat je niet meer ziet waar het breiwerk ooit begonnen is. Het leek redelijk uitdagend, maar ik vind de uitdaging tegen vallen. Het is veel rechtuit en dan op de 4 hoeken meerderen. Maar veel rechtuit breien is wel de uitgesproken manier om continentaal breien onder de knie te krijgen. Dus ik leer voor de derde keer breien, deze keer met de draad op de linker wijsvinger terwijl ik rechts ben. Het is maar goed dat het veel rechtuit is, want continentaal averechts breien is echt een uitdaging.

Geen opmerkingen: