woensdag 30 maart 2016

De grote stad ontwent

Mijn moeder is onrustig en ik krijg vervolgens een punthoofd van haar. Hubby G stelt voor om op woensdagmiddag naar haar toe te gaan. Vervolgens vraag ik of mijn schoonmoeder zin heeft om mee te gaan en zo rij ik met een auto vol naar mijn moeder.

Atelier
De gordijnwinkel meneer zei het heel simpel, als de gordijnen klaar zijn, dan kun je ze makkelijk met de auto afhalen bij het atelier - dat is een straat verder. Ik kijk om enigszins voorbereid te zijn van te voren op de kaart. Zo rij ik dus een eenrichtingsverkeerstraat in, vanaf 1 van de twee mogelijke manieren, links en rechts geparkeerde auto's en omdat het vuilophaaldag is ligt er overal vuilnis. In de verte staat een vrachtwagen te lossen, geduld is zulk een schone zaak. We kruipen langzaam verder, af en toe wordt er een parkeerplekje gevonden en moet er omzichtig geparkeerd worden. Ik rij langs het atelier, geen parkeerplaats voorhanden - bij gebrek aan beter benut ik een inrit.  

Splitsen
Hubby G haalt de gordijnen, terwijl wij bij de auto blijven, daarna splitsen onze wegen zich. Hij neemt zijn moeder mee op avontuur in de grote stad en ik ga proberen me uit deze jungle te bevrijden. Dat een auto in een grote stad eigenlijk een heel onhandig ding is wordt bewezen doordat we min of meer gelijktijdig bij mijn moeder aankomen. Terwijl ik een rondje circus rijd, gordijnen drop in de garage, parkeren, gordijnen uit de garage haal en naar mijn moeders huis loop hebben zij op hun dooie gemak over de markt gelopen en lopend de tweeënhalve kilometer lange afstand naar mijn moeder afgelegd.
 

Geen opmerkingen: