zondag 11 september 2016

Doen

Als je moeder opgenomen wordt, dan moet je opeens van alles regelen, zo moet ze kleren mee. In huis zijn kleren in overvloed omdat mijn ouders altijd hamsterden en niets weg konden gooien. Maar goed passende kleren, je kunt door de bomen het bos niet zien.

Noodzaak
Iets wat altijd onder veel gemor voor een halfuur toegestaan werd is het opruimen van kleren en beddengoed. Na een halfuur had mijn moeder er altijd meer dan genoeg van. Nu ze opgenomen is
gaat de bezem erdoor, in no time heb ik tien zakken voor de kledingcontainer en net 1 tasje met nette kleren voor mijn moeder. Je zou er triest van worden als je door de jaren al niet zo gehard was. Mijn broer en ik besluiten dat nu het kan, er opgeruimd moet worden en dan denken we niet alleen aan kleding.

Leeftijd
Wat me alsnog triest stemt is het feit dat ik dingen vind, die aangeven dat mijn moeder altijd heel erg bezig was met haar leeftijd. Het stadsblad, waar ze 20 combineert met 13 om zo het jaartal te vinden - haar geboortejaar er vanaf haalt en op 87 uitkomt. Nou en dan een controle berekening ernaast, van geboortejaar tot 2000 is 74 plus 13 = 87, check.

Geen opmerkingen: