donderdag 18 december 2014

Odin 2014 #51

Ik ben er een hele tijd uit geweest, we hadden genoeg groente en fruit uit de tuin. Maar nu, zo in de donkere dagen voor Kerstmis moet je zorgen dat je lekkere vitamientjes binnenkrijgt.

Papier
Appels uit Nederland, van een ras waar ik nog nooit van gehoord heb "dalinco", een geel appeltje met een rode blos en een ruw aanvoelende schil. Navel sinaasappels uit Spanje, bananen uit Peru en een mango uit BraziliĆ«. De bananen komen volgens hun eigen sticker uit de Dominicaanse Republiek, maar dat kan, want de tekst op het begeleidende vel is altijd onder voorbehoud. De tekst voor de mango luidt "mango van Tommy Atkins te Fazenda Tamandua te BraziliĆ«, bio", omdat er een Demeter sticker op de mango zit moet dat bio eigenlijk bd zijn. Dus ik ben nieuwsgierig en omdat er een "natureandmore" sticker op zit ga ik met de code op zoek naar de teler van mijn Mango. Daar aangekomen, zie ik wel de Fazenda Tamandua, maar geen Tommy Atkins ? Google vertelt mij dat Tommy Atkins niet in BraziliĆ« is, Tommy Atkins ligt gewoon bij mij - op het aanrecht !
 
 

Geen opmerkingen: