zondag 23 augustus 2015

Balkonia

Eigenlijk hebben wij vakantie, maar in hoeverre heb je echt vakantie als je thuis blijft ? Er moet echt het een en ander geklust worden aan het huis, wanneer heb je daar anders tijd voor ? En hoe kun je echt genieten terwijl je voor je tentje zit, als je weet dat thuis de boel op instorten staat ? Daarnaast hebben we ook kuikens, en kuikens hebben meer verzorging nodig dan kippen.

Vakantiegevoel
Het is zondag, we zijn op vakantie - hubby G neemt het ontbijt tot zich op het terras. Wat zullen we eens gaan doen, onwennig zo, geen koffie meer drinken bij opa. Ik besluit tot een mega grasmaai actie, maaien tot alles op een biljartlaken lijkt. En zo kom ik toch in een vakantie stemming, al grasmaaiend kom ik overal - ik zie bloempjes, ik zie onkruid, ik zie vijgen die donker kleuren. Met 1 accu kan ik ongeveer een halfuur maaien en het weer opladen duurt iets langer zodat ik na de tweede accu verplicht pauze heb.

Pauze
Stralend mooi weer op het terras, ik maai, we eten, ik maai, ik maak teenslippersok #2 af, ik maai en in de pauze lees ik het vijfde deel van Amoras - want jolly dat lag nog ergens. We verzetten de kippen, ik maai, ik eet een ijsje, we drinken T, ik raak helemaal de tel kwijt hoe vaak ik maai, ik maai gewoon tot alles klaar is. Vakantie, lekker.
 

Geen opmerkingen: