zaterdag 23 januari 2016

Herman #1

Het goedje dat ik op dag 1 maakte was zo stijf, je kon het amper roeren. En dit goedje, kauwgummi van twijfelachtige kwaliteit, moet dan een Herman worden dacht ik bij mezelf. Waar was ik aan begonnen, op dag twee voedde ik Hermie en ik had het idee dat het al makkelijker te roeren was, niet dat ik ergens een bel of bubbel ontdekken kon. Ik had ernstige bedenkingen, het roggemeel was oud ik durf niet eens op te schrijven hoe oud, ik wil er zelfs niet eens over nadenken. En daarnaast kwam ik ook tot de ontdekking, dat het in de keuken aan de frisse kant was en als Herman het niet lekker warm heeft komt hij dan wel tot leven ? Dag drie bracht nog geen verandering, wel makkelijker te roeren, maar geen bubbels.


Middeleeuwen
Op dag vier was het niveau gestegen en was ik blij niet in de tijd van de heksenjagers te leven, mijn Frankenstein creatie leeft. Mijn starter was bijna in volume verdubbeld, maar om door te gaan naar dag vier van het recept had Herman dat niveau binnen 12 uur moeten halen. Dus vandaag herhaal ik dag drie en ben ik vol goede moed.
 

Geen opmerkingen: