woensdag 8 maart 2017

Opruim blues #3

Op een bepaald moment ben ik begonnen om de keukenkastjes van mijn moeder te ontdoen van etenswaar. Beschuiten, macaroni, rijst heel veel rijst, cakemixen, vermicelli, mie en ga zo maar door. Ik pakte het uit de kast en zette het in een big shopper en de big shopper ging mee naar huis.

Datum
In een eerste opwelling had ik al veel gewoon de kiepelton in gegooid, maar dat begon me tegen te
staan. Maar je kunt weinig meer met het voedsel, het is niet een beetje over de datum - het is rustig vier tot tien jaar over de datum. De kippen krijgen de rijst bijgevoerd tussen het graan, maar dat gaat heel langzaam. Ik heb een tien liter emmer vol met alleen krenten en rozijnen, als ik ze zo voer halen de kippen er hun neus voor op.

Tactiek
Dus ik had een andere tactiek nodig, ik week nu iedere twee dagen 50 gram rozijnen en krenten en kook 200 gram uit de deegwaren bult. Als b.v. de macaroni gaar is, gooi ik dat inclusief het kookwater bij de gewelde rozijnen. En daar eten de kippen dan twee dagen van, ik heb uitgerekend dat ze nog tot in de zomer macaroni eten.
 

Geen opmerkingen: