zondag 31 maart 2019

Margarinekuipje versus batterij

Als ik 's nachts naar het toilet ga laat ik onze kleine jaagster buiten - als ze daar ten minste zin in heeft. Behalve als iemand me voor geweest is, dan hoeft dat niet. Nog half slapend had ik hubby G horen scharrelen en gehoord dat het tweebenige personeel de achterdeur voor hare hoogheid geopend had.

Plop
Dus waarom hoorde ik dan een geluid als een elastiek op een margarinekuip terwijl ik op het toilet zat ? Onze Bonnie heeft haar dagelijkse rantsoen brokken altijd in een margarinekuip op de wasautomaat staan. Maar ze was toch buiten ? Of toch niet ? Op onderzoek uit, geen Bonnie - Bonnie buiten - totale verwarring. Informeren bij hubby G, Bonnie is buiten. Ok, toch niet helemaal wakker, gedroomd, wanen - het zal.

Herrie
Nog geen kwartier later beginnen de rookmelders te loeien, omdat de melders gekoppeld zijn gaan ze allemaal tegelijk af. Omdat de rookmelders allemaal tegelijk afgaan heb je geen idee welke begonnen is, nou las ik ook laatst dat het advies is: vluchten en niet blussen. De herrie is oorverdovend en hubby G gaat poolshoogte nemen terwijl ik, en dat is vast heel fout, een kussen over mijn hoofd trek - zie het advies.

Batterij
Nadat hubby G op een knopje gedrukt heeft zwijgen de rookmelders, ze gaan ook niet meer opnieuw aan. Dus wat is dan het probleem ? 1 rookmelder piept nu het standaard "ik heb honger, ik heb een lege batterij" piepje. Rookmelder van het plafond, batterij eruit - nieuwe batterij erin. Als we later de batterij beter bekijken zien we dat de bodem eruit geploft is, hmm dachten wij - een elastiekje op een margarinekuipje geluidje. Waarschijnlijk met een beetje rookontwikkeling en een kermis aan herrie daaropvolgend. Oftewel de batterij in de rookmelder, die jou moet redden creĆ«ert zelf een probleem.
     

Geen opmerkingen: