zondag 21 april 2019

4 uur 30

Youtube is gevaarlijk, het is verslavend en soms kom je filmpjes tegen waarvan je denkt "zou ik dat ook kunnen". Heel heel heel erg gevaarlijk. De wheezywaiter lijkt op een oud collega van mij, precies zo'n baard, precies zo'n kale knar, precies van die verknipte humor - ik verwacht niet dat Frans L mijn blog leest, maar stel hij leest dit ga jezelf eens bekijken. Het is over de top zoals hij reclame maakt, zo van - nou ja ik word gesponsord dus het moet, maar dan doe ik het ook heel overduidelijk zodat je als kijker gewoon de film een halve minuut vooruit kunt schuiven.

Opstaan
Ik ben een moeilijke opstaander, ik ben geen ochtendmens, ik ben geen avondmens en ik roep vaak gekscherend ik ben een overdagmens. Ik slaap heel graag, maar de laatste jaren is mijn nachtrust verknipt, rare dromen, angstzweet en om een uur of 3 naar het toilet voor een pitstop en het uitlaten van onze kleine jager. Ik wil dus zeggen, wat stelt het nou allemaal nog voor ? Niet veel vergeleken met wat ik me uit mijn jeugd kan herinneren. Dus als ik een filmpje zie over opstaan om 4u30 klik ik erop.

Redenen
De drie redenen om vroeg op te staan komen neer op, je bent productief, het is gezond en het voelt goed. No way, echt waar - het voelt goed ? Toen ik het filmpje aan hubby G liet zien wilde hij me per se het filmpje van James Corden en Mark Wahlberg laten zien. Wahlberg gaat een stap verder en staat al om kwart voor twee 's nachts op. Wat een gekkigheid, voor de goede orde hebben we daarna een filmpje gekeken van de vaak gequoteerde ex-navy seal. Die zegt simpelweg, waarom zou je niet om half vijf opstaan, het is een goede gewoonte. Zijn toon staat mij deels tegen omdat het erg als militaire indoctrinatie op mij overkomt en tegelijkertijd denk ik aan Barry Hook. Barry Hook traint paarden en zegt altijd "in this day and age discipline is a dirty word", grofweg te vertalen als tegenwoordig wordt discipline als iets slecht gezien.     

Wekker
Bij het naar bed gaan heb ik de wekker 1 uur eerder gezet omdat half vijf me echt een brug te ver lijkt. Dus ging de wekker om vijf uur dertien af en met wat gedachten als wat doe ik kwam ik uit bed. Ik hoorde al vogeltjes, buiten is het schemerig, ik opteer voor een camping tenue. Ontbijten en dan maar zien. Het duurt heel lang voor het tien uur koffietijd is, dus ik pauzeer op een bepaald moment met een glaasje water en lees de plaatselijke sufferdjes. Opeens is het elf uur, dat is eigenlijk het moment dat ik mijn marktplaats ritueel heb en dat overvalt me een beetje. Daarna gaat de dag gewoon weer verder, wat me het meest opvalt is dat ik niet moe ben. Ik ben vroeg opgestaan, heb me niet nog 3 keer omgedraaid en toch ben ik niet moe.

Twee
Dit is dag twee, ik gebruik mijn extra tijd om een blog te typen - iets waar ik gewoon niet meer aan toe lijk te komen. Hoe het vanochtend was om vijf uur dertien ? Moeilijker dan gisteren, ik dacht dit is gekkenwerk. Vannacht toen ik er om drie uur uit was voelde ik me gebroken, dit gevoel is nog niet helemaal weg op het moment dat de wekker gaat. Maar toch sta ik op, weliswaar iets langzamer dan gisteren - maar toch, ik sta op. Het zal me enorm benieuwen hoe lang dit experiment stand houdt.
   

Geen opmerkingen: