donderdag 30 oktober 2014

Evie

Toen ik eenmaal begonnen was met mijn eerste haakproject was er eigenlijk geen houden meer aan. Ik begon heel vrolijk en het ging beter dan verwacht, toen ik het bijna af had zag ik pas de voor mij befaamde fouten. Ik schijn altijd ergens in een patroon haaksteek #1 te verwisselen met haaksteek #2. Het eerste haakproject strandde toen het moeilijk werd en belandde in de mand met UFO's.

Cristel
Het eerste project lag dus weg te kwijnen, maar het haakvirus had zijn klauwen in me geslagen. Dus ik haakte inclusief de befaamde fout een krokodil voor mijn schoonzus. En daarna moest er nog iets gehaakt worden voor mijn nichtje, ik koos voor Evie de eekhoorn. Het boek "Kleine knuffels haken" van Cristel Krukkert ging mee op vakantie en daar zat ik voor de tent te haken. Zo haakte ik bijna alle onderdelen in een kleine week. Thuisgekomen zag ik dat ik een probleem had; a) het patroon van de staart is toch een beetje apart, de staart gaat niet recht achteruit maar maakt een bochtje - frons. b) de staart werd met het meegehaakte fluffy garen enorm groot

Staartgek
Uiteindelijk heb ik de staart drie keer uitgehaald, daarna heb ik hem opnieuw gehaakt terwijl ik bij het haken alleen door de achterste lussen stak. Hij was nog steeds een beetje gek krom, maar niet meer zo groot als Godzilla. Daarna heb ik fluffy door alle voorste lussen gehaakt zodat de staart harig werd. Toen de eekhoorn in elkaar zat was de staart zo zwaar dat hij gewoon recht naar achteren lag. Ik heb de staart toen maar aan Evie's rug en kop vastgeknoopt en nu ziet het er prima uit.

Nuts
Er ontbrak nog 1 ding, de eekhoorn van Cristel Krukkert heeft zijn wintervoorraad bij zich in de vorm van een mega eikel. Het type eikel dat uit een boom valt, niet het tweebenige soort. Ik heb de eikel gehaakt, maar in plaats van deze tussen de voorpoten vast te naaien heb ik Evie voorzien van een draagnet. Als ze ooit een walnoot vindt, dan kan ze die eikel gewoon inruilen.
 

Geen opmerkingen: