zaterdag 12 december 2015

Zwarte Piet

Ik heb pas als zwarte Piet een schouderwarmer gebreid, voor het patroon heb ik eerst vijftien pagina's drops patronen doorgeworsteld voor ik deze vond. Ik heb er wol uit mijn verjaardagstas voor gebruikt, waar geen samenstelling op staat. Ik hoop dat het sokkenwol is, dus met echte wol.

Col
Zelf vind ik de col wat los geworden, voor de col meerder je van 99 naar 120 steken, de volgende keer zou ik het bij 100 steken houden, dan zit de col lekker om de hals. In het patroon is de col ook maar zeven toeren hoog, dat vind ik te weinig voor een col dus ik heb net zo lang gebreid tot ik het hoog genoeg vond en ik weer op een stuk rood zat zodat het begin en einde dezelfde kleur heeft. Omdat je de schouderwarmer aan de kant van de col moet afkanten heb ik dat op de Elizabeth Zimmerman manier gedaan, anders wordt het snel te strak. De EZ-manier is met een lange draad, drie keer zo lang als het af te kanten stuk breed is, in een stopnaald de 1e twee steken op de naald averecht doorrijgen en dan de 1e steek op de naald recht rijgen en af laten glijden en zo steeds door.

Drup
De patronen van Drops zijn meestal een drama, tien keer lezen en meestal ook nog een elfde keer voor het duidelijk is, maar dat viel met dit patroon enorm mee. Ik zou nog de bijpassende muts kunnen breien, ik heb er nog genoeg garen voor. Ik twijfel nog een heel klein beetje, maar ik heb een heel jaar voor Sint weer in het land is.
 

Geen opmerkingen: