woensdag 5 april 2017

Tobbe

Via het digitale dossier kan ik meelezen hoe het met mijn moeder gaat en welke activiteiten ze heeft, zo staat er twee keer per week douchen in haar agenda. Voor iemand, die altijd aan de wastafel poedelde en 1 keer per week onder de pomp ging is dat een heel verschil.

Bad
Ze zou ook in bad kunnen, er is een speciale badkamer met lichtjes aan het plafond, een audio installatie en een zwevend hypermodern bad. Ik had geen idee of mijn moeder dit fijn zou vinden, dus ik wilde dat gewoon een keer proberen. Ma ga je mee, dan mag je in de tobbe - ja zei ze en ze lachte erbij. Nou dan krijg je een heel circus, je gaat naar de badkamer, je hangt het niet-storen bord aan de buitenkant, dan het bad aan. Terwijl het bad volloopt help ik mijn moeder uitkleden, terwijl de dame van de zorg het net van de tillift in orde maakt.

Vis
Als een vis in een net wordt ze ingesnoerd, toen de lift omhoog ging gilde mijn moeder niet, toen ze het water in ging gilde mijn moeder niet. Ik was diep onder de indruk. Met zijn tweeën hielpen we mijn moeder zich wassen, we zetten de oerwoudgeluiden uit omdat ze ons irriteerden en ik liet me de plafondlampjes demonstreren. Na wat poedelen in het water, gaat het circus dan in omgekeerde volgorde, via de tillift uit bad, bad leeg laten lopen en schoonmaken. Ondertussen moet je dan ook nog helpen afdrogen en weer aankleden. Deze eerste keer heeft mij verschillende dingen geleerd, het is voor herhaling vatbaar, ik moet iets verzinnen zodat mijn moeder het niet koud krijgt als ze uit bad komt en de volgende keer neem ik een kleurige washand en een badeendje mee.
 

Geen opmerkingen: