donderdag 30 augustus 2018

Zoektocht #2

Nou ik heb dus via Funda een enorme lijst met makelaars bij elkaar gezocht, met hun score erbij. Toen had ik opeens zoveel makelaars dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Na diep nadenken heb ik toen geselecteerd op de afstand tussen makelaar en de te verkopen woning. Briljant al zeg ik het zelf, maar daar had ik natuurlijk ook mee kunnen beginnen.

Epistel
Terwijl ik bezig was met het zoek-de-makelaar spel heb ik gezwoegd op een net briefje. Kernfeiten: wij wonen niet naast de deur, dit is wat wij willen verkopen, dit is hoe wij het willen verkopen, wat kost dat als jullie dat voor ons regelen, wat krijgen wij voor service voor die prijs en echt een minor verzoek prijs graag inclusief BTW. Hoe ingewikkeld kan het zijn ? Mailtje klaar, mailadressen van 13 makelaars, op "send" drukken en achterover leunen.

Simpel
Het is echt zo simpel als wat, hoe vaak krijg je tegenwoordig niet te horen, kijk maar op onze website ? En als ik mijn huis wil laten schilderen vraag ik toch ook op een soortgelijke manier een offerte ? Makelaars schijnen echt een heel bijzonder ras te zijn, die willen eerst praten en kijken. Als ik nou Madonna was, zouden ze dan ook zo moeilijk doen ? Van de dertien makelaars reageerden er negen en eentje reageerde later dat het verzoek door de vakanties was blijven liggen en of het maken van een offerte nog nodig was. Vier makelaars willen eerst praten en overleggen en het pand zien, 1 makelaar is zonder bezichtigingen, 1 makelaar reageert heel laat, 1 makelaar raadt een andere makelaar aan voor de silence-of-the-lambs garages, twee makelaars zijn duur en toen hield ik er dus 1 over. De prijs van die ene, die ik overhield was trouwens exclusief BTW ???

Ei
Een ei is geen ei, dus heb ik een tweede mailtje gewaagd aan alle "wij willen eerst praten" makelaars. Want er is onlangs in het gebouw een min of meer identiek appartement verkocht, dat moet een makelaar toch ook een indicatie geven - zonder dat wij heen en weer knallen over de autobahn. 1 makelaar reageerde simpelweg uit de hoogte, ik zal het maar niet onbeschoft noemen, 1 makelaar reageerde niet, 1 makelaar wilde nu bellen i.p.v. langskomen en van 1 makelaar kregen we alsnog een offerte. En zo koos ik voor de makelaar die "geen verrassingen achteraf" beloofde en maakte een afspraak. 
 

Geen opmerkingen: