zaterdag 12 januari 2019

Doorzicht

Als kat heeft Bonnie hondse trekjes, ze ligt tijdens het eten onder tafel. Een gevaarlijke plek om te liggen want wij hebben een klein vierkant tafeltje met plek voor twee en tweebeners hebben twee lange beweeglijke benen. Toen ze pas bij ons woonde zat ze daar en hield angstvallig stand, want ook al was ze moe - ze ging niet liggen. Daarom was het gehaakte poezenmandje van M erg welkom, sinds het mandje daar onder tafel staat gaat Bonnie rustig liggen. Wij eten, zij zit, poetst, ligt en slaapt onder tafel dicht bij haar tweebeners.

Zoek
Inmiddels woont Bonnie al twee jaar bij ons en is het gehaakte poezenmandje net zo harig als Bonnie zelf. Dus haak ik een nieuw min of meer gelijk mandje, bij de rand aangekomen ging ik van twee draden naar drie. Garen nummer drie was dun, gemĂȘleerd en waarschijnlijk sokkenwol. Maar het was ook maar een klein bolletje en snel op, maar ik weet dat ik van dat garen meer restjes heb, maar waar ? De hele zolder afgezocht en in alle plastic bakken gekeken - onvindbaar. Ik troostte mij met een ander bolletje dun garen, herkomst en samenstelling onbekend.

Schuur
Nou weet ik dat in de schuur nog emmers wol van mijn moeder en oma staan en daar zou het heel goed in kunnen zitten. Maar dat zijn geen doorzichtige emmers, zelf ben ik een fan van de plastic opbergbakken van de Hema, alhoewel ik ook curver bakken heb. Ik ben vooral een fan omdat deze bakken al jaren en jaren in het assortiment zitten en ze qua maatvoering niet te gekke sprongen maken. En wat bleek nou, ze waren ook nog eens in de aanbieding, dus na wat wikken en wegen heb ik er een heel aantal besteld. Misschien wat te veel, maar ik had mezelf bedacht dat die bakken altijd van pas komen.

Thuis
De bakken werden in 1 giga pakket thuisbezorgd, toen ik de doos open maakte had ik wel een kleine teleurstelling te verwerken, de onderste twee waren tijdens het transport kapot geknapt. Nou daar gaat mijn weekendklusje voor een nat en stormachtig weekend dacht ik bij mezelf. Ik had natuurlijk meteen naar de HEMA kunnen gaan om ze te ruilen, maar dat kan ook volgende week wel als ik andere boodschappen doen moet. En met twee stuk bleven er altijd nog zeven grote en drie kleine hele bakken over.

Emmers
Nadat de bakken binnen waren meldde ik bij hubby G mijn voornemen om de emmers door te spitten en te herverdelen. Waar moeten die bakken staan vroeg hij, in huis was het antwoord. Zijn ogen lichtten op, want dat betekent dat hij in de schuur ruimte krijgt. Toen ik later in de schuur kwam had hij al een heel aantal emmers Heinz Fritessaus van 10 liter voor mij verzameld. De eerste oogst voor een regenachtig weekend, veertien emmers. Veertien emmers, wat het niet kunnen vinden van een restje sokkenwol al niet aan lawine kan veroorzaken. Veertien emmers.
 

Geen opmerkingen: