donderdag 17 januari 2019

Veertien emmers #5

Wat rest mij nog ? Een enorme toren met lege emmers in de schuur, twee emmers met vulling en een muur van gevulde doorzichtige bakken. Daarnaast heb ik nog 1 blauwe kluwen én de emmer met knopen.

Strategie
Opruimen is niet alleen van de lange adem, maar voor de knopen heb ik ook een strategie bedacht. Misschien niet de snelste, maar ik ben bang dat als ik aan 1 stuk de hele emmer knopen sorteer ik per ongeluk een overdosis knopen inneem. Dus ik schep met een margarinekuipje een hoeveelheid knopen uit de emmer, die hoeveelheid stort ik zodat ik een beter overzicht heb. De met stof overtrokken harde plastic knopen gaan in een aparte zak - aan dat soort knopen heb ik echt een hekel, zal wel een jeugdtrauma zijn.

Gevoel
De rest van de knopen sorteer ik dan, de knopen die ik mooi vind leg ik apart en ik probeer daar dan een werkzaam aantal van te vinden. Ook al heb je soms mooie eenlingen. De rest gaat om en om in een zak, de ene zak heet "on", de andere zak heet "even". Een van beide gaat naar M te A, die dol op knopen is en de andere gaat in de knutselbak voor logés. Naast mij staat een vuilnisbak, voor alle gebroken exemplaren en alle andere rare dingen, die je tussen de knopen vindt. Op doktersvoorschrift doe ik nu 5 margarinekuipjes per dag - kuur afmaken.
 

Geen opmerkingen: