zondag 28 april 2019

Rommelkonten

De logeerkamers zijn net als de schuur en het afdak, 1 grote wanorde sinds de grote verzameling van mijn ouders opgeruimd moest worden. Want zij verzamelden echt alles ook dingen, die normale mensen gewoon weggooien, zoals b.v. sinaasappel netjes. Nu het huis en de garages richting het punt leeg gaan, gaat het hier richting vol.

Marktplaats
Een van de logeerkamers is volgestouwd met kasten, daar staat hopelijk tijdelijk (alles is tijdelijk) de overgebleven administratie van mijn ouders in. Plus alle grote boeken, die ik verder nergens kwijt kan. Verder staan hier de dozen waar de marktplaats voorraad in staat, dit zijn doorschuif dozen. Ze worden voller, leger, ze gaan en ze komen weer. Ook dit houdt ooit eens op - hoop ik.

Handwerk
In de andere logeerkamer is een tornado van handwerkspullen doorheen getrokken. In een enorme vlaag van opruimwoede heb ik laatst een enorme hoeveelheid spullen gesorteerd en opgeruimd. En dan sta je in de schuur, doe je een doos open en weer komen er klosjes garen, knopen, naalden, spelden en kralen tevoorschijn. Hoe is het mogelijk ? Houdt het dan nooit op ? Houdt het pas op als ik denk "doewie" en alles in de kliko werp ? Dat zijn de momenten dat ik het even niet zie zitten, maar vandaag ging het wel weer. Het zonnetje scheen fijn naar binnen en ik heb er een uurtje staan rommelkonten.
 

Geen opmerkingen: