maandag 27 augustus 2018

Discotheek

Het is hier net een discotheek, niet dat er hier alleen maar discoplaten gedraaid worden en de spiegelbollen aan het plafond hangen. En niet dat wij in de woonkamer dansen in seventies kostuum. Nee dat niet. Maar wel dat er hier dagelijks platen op de speler gaan en dat eigenlijk alles voorbij komt.

Schuur
Om alles in goede banen te leiden, lees: om te zorgen dat ik geen paniekaanval kreeg verrees in de schuur nog een stelling. In die stelling kwamen alle platen die uit het huis en uit de garage van mijn ouders kwamen. Mooie platen, vieze platen, oude platen, hele oude platen en ook nieuwer werk. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel last van de platen, ik hou erg van muziek en ik zie het als afscheid nemen. Dus ik draai klassiek, jazz, disco, Nederlandstalig, pop whatever. Ik vul in de schuur een bak met platen, die bak draag ik naar huis, uit die bak pak ik een willekeurige plaat en die draai ik.

Opruimen
Veel verder had ik nog niet gedacht, behalve dat ik toch iets met die platen wilde. Niet bewaren - dat niet. Dus op een bepaald moment had ik zeker 30 centimeter gedraaid vinyl staan, het kwam er sneller bij dan dat ik er weer vanaf kwam. Mijn huidige tactiek is dat ik in een kladblok (op de slimme foon) noteer wat ik van de plaat vind. En iedere dag pak ik vijf reeds geluisterde platen en daar maak ik een fotootje van. En omdat we toch een slimme foon hebben, we zijn ten slotte gezwicht, plaats ik die fotootjes op instagram. Wat draai ik nu en wat heb ik vandaag opgeruimd. Huidige stand van zaken 6,5 centimeter gedraaid vinyl in de woonkamer, dat er ook nog wat in de gang staat mwah kniesoor die daar op let.
 

Geen opmerkingen: