zondag 28 oktober 2018

Vakantie

Kun je op vakantie gaan verleren ? Blijkbaar wel, na jaren rennen, vliegen en opruimen was ik het spoor lichtelijk bijster. Ik wilde niet in de tent op de grond pitten, maar in een echt bed slapen en ik wilde zo snel mogelijk weg, dus ik had donderdag in gedachten. Zo flexibel als ik ben, zijn de huisjesverhuurders niet. En ik had natuurlijk de tent in de auto kunnen gooien en toe-de-loe kunnen roepen, maar ik was niet in de stemming om op een camping te staan. Laten we eerlijk zijn, ik was overal klaar mee. Ik was in een vreselijke stemming, ik had zin om op een klif te gaan staan om tegen de wind in te gillen, zo zat was ik alles.

Kust
Ik begon met een los idee om naar het Zwarte woud af te reizen en een kamer in een hotel te boeken. Ik ben blijkbaar een enorme krent, want ik vond het simpelweg te duur - als ik ooit de loterij win, misschien denk ik er dan anders over met de nadruk op "misschien". Een paar jaar terug had ik gezocht of ik met mijn moeder naar de kust kon en ik had verschillende mooie vakantieparken gezien. Dus ik rammelde de bekende vakantieparken af tot ik er 1 aan de Duitse kust gevonden had. Van donderdag tot donderdag hadden ze accommodatie vrij, of beter gezegd daar leek het op - zodra ik probeerde te boeken zei het systeem "kan niet".

Brak
Aangezien ik overal klaar mee was, was ik daar ook snel klaar mee, er is plek maar je kunt het niet boeken. Nou doei. Hubby G had meer reserves en belde de organisatie op. Er was dus wel plek van donderdag tot donderdag, maar niet de hele periode aaneengesloten in 1 huisje. Daarom wilde het boeken niet lukken. Dat zijn nou echt dingen waar je bij een ex-automatiseerder mee aan moet komen, dat het boekingssysteem brak is. Dat zijn min of meer dingen, die ik geleerd heb te fixen in het automatiserings baby-klasje. Ik was er klaar mee en dacht dikke doei, dan niet en ik kijk morgen wel weer verder.

Hubby
Hubby G dacht er heel anders over en ging boven achter de computer zitten en zocht en vond tien kilometer verderop een huisje. Weliswaar werd het niet donderdag tot donderdag, maar zaterdag tot zaterdag. We boekten er een beddengoedpakket en de schoonmaak bij - so far so good. De kippen oppas hadden we van te voren al geregeld en Bonnie ging bij de oppas logeren, want je laat een kat niet 1 hele week alleen thuis. Of laat ik het zo zeggen, wij doen dat niet. We hadden dus wat extra dagen om onze tas te pakken en alles te organiseren.

Keer
Op het laatste moment heb ik nog snel een thee- en handdoek voor in de keuken mee gegrist. Maar qua handdoeken had ik alleen mijn hippe seventies mini zwembad handdoek bij me en dat was toch echt een beetje weinig. We hadden het laatste stuk kaas mee, maar er was ter plaatse geen kaasschaaf, geen scherp mes en ook geen schiller. Maar goed je bent op vakantie en dan improviseer je maar wat. Het weer was aardig, we deden rustig aan, fietsen iedere dag een kort en een lang stuk. We aten taart, vis met friet, Duitse broodjes, Schwarzbrot, we lazen boeken, luierden en zo'n week is om voor je er erg in hebt. Dan rij je gewoon weer terug naar je eigen vertrouwde kaasschaaf.
 

Geen opmerkingen: