donderdag 5 december 2019

Fit #2

Hoe blijft een speeltje zoals een fitbit leuk ? Als het goed bij je past en je actief bent of wilt zijn is dat niet moeilijk, maar fitbit heeft ook zijn best gedaan om het leuk te houden. Als je de recensies leest hebben ze het meestal over wat het horloge allemaal kan. Kun je er mee zwemmen, hoe goed is de accu, is er een app dat soort dingen. De fun kant wordt niet zo belicht.

Buttons
Wat ik eerst helemaal niet zo doorhad is dat er een heel beloningssysteem aan vast hangt. Zo kun je dagelijkse buttons verdienen voor het aantal stappen dat je op een dag zet of het aantal trappen dat je loopt. Omdat ik de 10.000 stappen meestal wel haal, heb ik de "Boat shoe" & "Trainers" button al tig keer verdiend, maar de "Urban boot" die bij 15.000 stappen hoort pas vier keer. De buttons voor het traplopen verdien ik maar mondjesmaat, omdat ik weinig gelegenheid tot traplopen heb, alhoewel ik het donkerbruine vermoeden heb dat de fitbit naar de bodem duiken van het zwembad ook als een trap telt.

Totalen
Wat ik zelf nog leuker vind is dat de fitbit de afgelegde kilometers bijhoudt en zo krijg je af en toe een button terwijl je het niet verwacht. Na de eerste week had ik de "Marathon" button binnen, gevolgd door de "Penguin march" nog in dezelfde maand. Daarna was het een tijdje stil, maar begin september kreeg ik de "London Underground" button en eind september "Hawaii". Maar je merkt wel dat ze de lat steeds hoger leggen, soms denk je wanneer heb ik nou een nieuwe en opeens was de "Serengeti" button daar. Wat me wel razend verbaasde was de "Helicopter" button die ik kreeg voor een totaal van 500 gelopen trappen, maar over al die trappen had ik dan ook tweeëneenhalve maand gedaan.

Avontuur
Met de fitbit kun je ook op avontuur, alleen of met anderen. Ik heb pas mijn eerste solo avontuur afgelegd, want ik ken eigenlijk geen andere mensen met een fitbit. En dan nog, ik weet niet of ik echt fitbit wedstrijdje zou willen doen. Ik loop voor mijn conditie en mijn plezier en niet om in een eindspurt een blessure op te doen. De solo avonturen kun je rustig op je eigen tempo lopen en dan krijg je onderweg mooie bewegende foto's van de virtuele route. Ook kun je onderweg schatten verzamelen, maar dan moet je wel iedere zoveel (5 of 10) minuten op je telefoon kijken. Daar wordt op de fora terecht over geklaagd, want als je gaat wandelen ga je wandelen en niet steeds op je telefoon staren. En als je onderweg een pauze hebt wil dat niet zeggen dat je ook bereik of zin hebt om naar je telefoon te staren. Dus ik heb mijn eerste avonturen button binnen, maar wel met een schamele 6 schatten uit 10 score. Wat kunnen we daar op verzinnen ? Morgen nog een keer ?
 

1 opmerking:

Marlene zei

Ooooh Else, ik kwam voor de fun effe op de Doos kijken, zag jouw blog en wat zie ik als laatste posy...over de Fitbit, die ik sinds gisten, 7feb 2020 om heb, voor de heb en om mezelf te motiveren wat meer stappen te zetten..de rest laat ik voor wat t is alleen de. Slaapfasen bekeken vanochtend op mn ipad..ik ben gelukkig nog wel in goed contact met Magtelt en Bep, meest via Facebook of met M. via de mail...kga gauw efkes verder lezen op je blog, leuk...doeiiii, Marlene nldutchy