donderdag 5 maart 2015

Groen

Zes jaar geleden hadden we een kale bende voor de deur, een jaar verbouwen gaat een gazon ook niet in de koude kleren zitten. Dus het gazon ging op de schop, het gras ging eraf, de contouren werden uitgezet, de boel werd geëgaliseerd en het graszaad ingezaaid.

Neus
Nadat het gazon ingezaaid was lag ik er iedere dag met mijn neus bovenop, deed het al wat, werd het al wat ? Na een aarzelend begin kreeg de kale knar groene sprieten, toen het een aardig bos begon te worden begon het eeuwigdurende maaien. Eerst van een grasvlakte waar je de hoofdhuid nog van kon zien, maar al snel werd het een volle bos.

Mos
Er kwam wat mos in de pruik, langzaam maar zeker werd dat meer en meer. We hielden een crisisberaad, laten we het zo of gaan we er wat aan doen. We gaan er dus iets aan doen, het strijdplan voor dit jaar is als volgt - mesten, verticuteren, graszaad zaaien, mesten, beluchten, mesten en verticuteren. Dit alles in de hoop dat het gazon weer wat meer gras en wat minder mos wordt.

Park
We hebben het machinepark uitgebreid met een verticuteermachine, misschien komt er nog een 2ehands kunstmeststrooier bij. Het enige waar ik me zorgen over maak is hoe vaak per week ik straks het gazon maaien moet met al die (kunst)mest ?
 

Geen opmerkingen: