donderdag 19 maart 2015

Rechten

Je hebt rechten en plichten, in mijn ogen altijd veel meer plichten dan leuke dingen. Een van de rechten die je hebt is je stemrecht en in mijn ogen is dat niet eens iets leuks. Het is haast een recht die naar een plicht neigt.

Normaal
Ik ben qua politiek een Normaal aanhanger, politiek is mien gin bliksem weerd. Of je door de kat of de hond gebeten wordt, het zal allemaal wat. Als ik niet stem verandert er niets, als ik wel stem verandert er ook niets. Dus wat doe ik al jaren, ik ga stemmen, klinkt dat tegenstrijdig ?
Misschien naïef, maar van tevoren vul ik de stemwijzer in en dan ga ik eens kijken hoe de meningen verdeeld zijn. Ik wik, weeg en stem. Zodra ik gestemd heb is het voor mij klaar, kunnen ze elkaar weer jaren in de haren vliegen. Ik negeer het politieke gekrakeel maar zo veel mogelijk en wacht op de volgende roep van de stembus. 
In dit land van klagers lijkt iedereen een mening over de politiek te hebben, maar als ik de opkomst van de laatste verkiezingen bekijk heeft maar 47,5% van de kiesgerechtigden recht om te klagen. 
 

Geen opmerkingen: