zaterdag 11 juli 2015

Klompen

Dit jaar meldt ze het voor de zoveelste keer - ik wil ook klompen. Nou denk ik, dan moet dat maar - op naar de klompenmaker. Van te voren meldt ze al welke kleur ze moeten zijn. Ik zie een donkere wolk, ik weet dat de klompenmaker alleen de mini maten in blauw en rood heeft, de rest heeft een motiefje onder de blanke lak zitten.

Kaal
Het worden dus kale klompen, klompen zonder kleur puur natuur. Thuis mag ze zelf aan de kwast, eerst gronden en dan aflakken. Qua kleur moet ze het doen met wat er nog aan verf in huis is en zo worden haar klompen net zo blauw als de schuurdeuren. Maar die kleur, druipt die er later niet af ? Nee, die druipt er later niet af - dan zou het ook allang van de schuurdeuren gevallen zijn.

School
Ze oefent met lopen en zegt - het is toch moeilijker dan ik had verwacht. Na een paar dagen is dat over. Ze verklapt dat als ze straks weer naar school gaat ze de klompen stiekem mee wil nemen. Kijken hoe de juf reageert als ze op haar klompen door de klas klost.
 

Geen opmerkingen: