vrijdag 19 juli 2019

Mid life crisis #3

Als je dan toch een mid life crisis hebt, doe het dan ook goed. En nee ik heb geen chopper met een antenne op de kont gekocht. Nee ik had meer gedacht aan daadwerkelijk zelf bewegen of beter, iets dat bewegen ondersteunt - nee nogmaals geen chopper. Nee rustig shoppend achter de pc heb ik voor mijzelf een activity tracker uitgekozen. Is er eigenlijk een Nederlands woord voor zo'n ding ? Een slim horloge ??? net als de slimme foon ???

Zit
Ik weet heus wel van mezelf dat ik te veel zit, als ik te veel zit gaat de rechterheup piepen, zo van hallo genoeg gezeten voor vandaag. Maar hoeveel te veel zit je en helpt zo'n slim horloge tegen te lang zitten ? Vroeger op het werk hadden we scherm pauze programma's die de boel blokkeerden terwijl jij net nog 1 dingetje moest doen, dat was alleen maar heel frustrerend. Werkt zo'n activiteiten turf horloge wel en hoe lang duurt het voor de gein er vanaf is ?

Fit
Naar het post ophaal punt fietsen, met je pakketje naar huis fietsen, doosje uitpakken, app op de slimme telefoon installeren, horloge aan de lader (extreem kort snoertje). Nadat de app geïnstalleerd is en je een account (alweer 1) aangemaakt hebt, wordt duidelijk dat er al een update voor het horloge beschikbaar is. Dus horloge en telefoon bij elkaar in de buurt leggen en afwachten. Dan het horloge omdoen en kijken wat er gebeurt. The internet of things, the internet of me ? De bionische vrouw ?
 

Geen opmerkingen: