woensdag 24 april 2019

vijfhonderdvijfenvijftig

Voor het vinyl dat we met auto en aanhanger uit de garage van mijn ouders gehaald hebben moest een hele extra kastenwand in de schuur opgericht worden. Je hebt een hele kastenwand nodig, die je vervolgens maar half met het vinyl vullen kunt omdat zo'n onschuldig plaatje nogal zwaar is als ze man aan man staan.

Fier
Vier dozen met elpees belandden aan de rechterkant, terwijl de rest links staat. Ik heb die vier dozen uitgepakt en de elpees op de plank gezet - dozen plat gevouwen, voor het gevoel heb je dan toch weer wat dozen leeggemaakt. Naast de platenspeler in de kamer een kunststof platenbak neergeploinkt en die steeds vanuit de schuur gevuld. Uit die voorraad draai ik iedere ochtend een plaatje. Vanuit die voorraad draai ik plaatjes tijdens het strijken. En stel ik heb 's avonds nog zin in een moppie muziek, het komt allemaal langs die kunststof bak.

Kwalijk  
De kwaliteit van de platen, hmm in 1 woord ? Erbarmelijk. De platen waar ik mee begonnen ben zijn niet de beste, afgeragde hoezen, krassen, elpees zonder hoezen en ga zo maar door. Over het algemeen draai ik alles ook al is het niet mijn smaak, ik draai het. Een uitzondering heb ik gemaakt voor een centimeter of tien witte labels, die housemuziek herbergden. De witte labels met house gingen marktplaats op en ik was verlost voor je "Appingedam" kunt zeggen. 

After
Om een beetje te kunnen bijhouden hoeveel platen ik al beluisterd heb, zet ik na het beluisteren een fotootje op instagram. Omdat ik daar niet meteen vanaf het begin mee begonnen ben is het huidige aantal beluisterde platen niet geheel correct maar alla. Huidige score, alle elpees uit de vier uitgepakte dozen hebben de schuur verlaten met uitzondering van een handvol 45-toeren platen, de naald van de platenspeler heb ik tot nu toe 1 keer vervangen, de 45-toeren snelheid van de platenspeler is er mee genokt net als de lampjes, de kunststof bak zit strak vol nog te beluisteren elpees en het aantal "verwerkte" elpees zit op het ronde getal van 555. Hoeveel nog te gaan ???  
 

Geen opmerkingen: