maandag 29 september 2014

Ice Age 2 - The meltdown

Eigenlijk willen we naar de film, maar er draait geen film waar ik een warm gevoel van krijg. Dus ik rommel door de dvd voorraad en vis er 4 dvd's uit, die we nog nooit gezien hebben. De dvd, die we het langste hebben gaat in de speler, Ice Age 2 - the meltdown.Ooit in een ver verleden bij een printer cadeau gekregen, maar nooit gekeken. Waarom zou ik een 2e deel kijken als ik nog nooit het 1e deel gezien heb, een beetje dat idee.

Animatie
Het is verbazingwekkend heerlijk om eens een animatie film te bekijken. Alhoewel ik de hoofdpersonen niet ken zit ik toch redelijk snel in het verhaal, totdat halverwege de schijf een fatale crash beleeft. Na al die jaren, blijkt dat ik de dvd ook wel meteen over de linkerschouder had kunnen kiepen. Of als ik hem meteen had gekeken, had ik misschien wel een nieuwe gekregen. Wat een desillusie.

Prutsen
De rest van het weekend probeer ik de dvd aan de gang te krijgen. De cd-speler van de andere computer hapert, rochelt en doet en komt 3 minuten verder om dan ook de handdoek in de ring te gooien. Ik start de dvd met VLC media player en krijg een heel ander menu. VLC toont dat je ook nog commentaar en trailers van andere films kunt bekijken. En hij geeft een overzicht van de verschillende hoofdstukken van de film. Uiteindelijk zijn er 2 rot en lukt het me om op hoofdstuk 15 de rit te vervolgen. De glans is er wel af.

Losse eindjes
Het is een leuke film, maar het rammelt nogal voor de kritische kijker. Waar blijven uiteindelijk de gieren, waarom reageren de mammoeten zo ongeïnteresseerd, waar blijft al dat water en waar gaan de vrienden uiteindelijk heen. Je denkt het is een film met een boodschap, maar als het ijs eenmaal gesmolten is - loopt het water net zo hard weer weg ? Maar misschien moet je niet op die manier naar een kinderfilm kijken. Wat eigenlijk het allerleukste van de film is, is het parallelle verhaal van Scrat de sabeltand eekhoorn. Het is het klassieke tekenfilm thema, het najagen van een prooi, die de hele tijd ongrijpbaar blijkt.
 

Geen opmerkingen: