woensdag 24 september 2014

Moestuin #3

Het binnen opruimen gaat stapje voor stapje, ik probeer iedere dag iets te doen. En in de (moes)tuin is het eigenlijk net zo.

Afdekken
Rabarber is haast onverwoestbaar, zeker als je oudere planten hebt. Maar voor de zekerheid maak ik altijd een afdakje over het hart van de plant. Dat doe ik voordat al het blad slap neergevallen is, want dan ligt het juist van de plant af. Ik worstel met de bladeren en knak de stengels zo dat het blad over het hart ligt. Het ziet er niet uit, maar het is wel effectief.

Maaien
Het is raar weer, heiig, de zon kan er niet doorkomen, maar het is droog en niet koud. Ik besluit de grasmaaier uit te laten, met een accu kan ik me een halfuurtje uitleven. Onder de perenboom ligt het vol met blad, het is meer blad maaien, dan gras maaien. Aan het einde van het halfuur begint het te spetteren, was ik mooi op tijd.
 

Geen opmerkingen: