zaterdag 26 september 2015

De duvel #1

Mijn vader zei altijd al, de duvel schijt op een grote hoop. Dus nadat ik een ancient, antiek, vintage, hondsoud of hoe je het ook noemen wilt handwerkboekje gescoord heb beginnen ze zich opeens te vermenigvuldigen.

Zeg maar nee
Uit de garage van mijn ouders komt een nummer van de beyer serie, dunner en dus duurder dan het boekje dat ik al heb. Maar net zou oud - Noorsche en Tiroler pullovers van restjes voor dames en heeren. En voordat ik met M de binnenstad onveilig ga maken drukt ze mij een aantal potentiële kringlopers in handen. Het breien (3e verbeterde druk) uit 1893 en Waleson's nieuwe breiboekjes (deel 1) bewerkt door mevrouw Th. van Zinnicq Bergman-Lefébure gaan niet kringlopen en mogen met mij naar huis. Thuis kom ik tot de ontdekking dat ik van de schrijfsters van "Het breien" ook al een nieuwer boekje heb.  En dan heb ik ook pas twee, door het BuchVerlag für die Frau, heruitgegeven boeken met kunstbreipatronen van Herbert Niebling gekocht. Nu nog tijd.
 

Geen opmerkingen: