dinsdag 22 september 2015

Kringloop #13

Soms moet ik me weerhouden om naar de kringloop te gaan en soms denk ik er weken niet aan. Ik kom bijna altijd met iets thuis, niet dat ik echt iets nodig heb, maar toch. Nou ja, het is onschuldig vermaak en goedkoper dan met een stel vriendinnen naar een beautyfarm gaan.

50 cent
Het is deze keer weer een raak, een stel weckpotten en een boek. Voor de reservevoorraad of de weggeef, scoor ik een glazen ovenschaal en een litermaat. En op de handwerkafdeling een breiblad waar ik vijftig cent voor betaal, dat kostte het oorspronkelijk ook. Het heeft enorme ezelsoren en doorgeschuurde pagina's, maar is redelijk goed leesbaar.

Ouderdom
Ik gooi het op het forum, iemand enig idee hoe oud dit blad is. Daarna ga ik pas op het wereldwijde web surfen, ik zie dat de bieb in Den Haag het heeft, maar verder vind ik er weinig over. De kwaliteit van het papier is goed, de mode oud en als ik beter kijk, zie ik dat de spelling dat ook is. De dubbele "e" in b.v. heeren is met de spellingswijziging van 1934 vervallen. De uitgever is opgericht in 1931, het blad is dus uit de jaren dertig van de vorige eeuw. Nou als je zo oud bent mag je best een ezelsoor hebben.
  

Geen opmerkingen: