maandag 17 maart 2014

Iedereen doet het

Ik lees blogs - een stuk of wat - soms verstoffen ze, dat is normaal het nieuwe is van het speelgoed af en het belandt in een hoek. Zal ik eens gaan bloggen vraag je jezelf af. Waarover dan denk je, je zou wel gek zijn. Nou ja, waren we dat niet al ? Jawel. En dan komen de vragen, hoe noem je het ding dan en hoe moet het eruit zien ? Je gooit het idee in een hoek van je geest, maar het blijft zeuren. In de krant las ik met een half oog de necrologie van Hugo Brandt Corstius, er bleef iets hangen. Dat hij ooit gezegd heeft dat je mensen, die bang zijn gek te worden een column in een weekblad moet geven. Is een blog niet net zoiets ? Dus in plaats van dat ik overeind blijf door met deze en gene te mailen, ga ik op een zeepkist staan schreeuwen tegen de wereld. Ach waarom niet, iedereen doet het.


Geen opmerkingen: