zondag 23 maart 2014

Het betere handwerk

Ik ben netjes opgevoed, ik kan breien, haken en borduren. Het punt is alleen ik kan niet zo goed tegen het nutteloze, dus borduren valt af. Van haken krijg ik zere vingers en als je zere vingers krijgt, dan vliegt het plezier ook het raam uit. Dus ik brei of beter gezegd het begon meer te lijken op "ik breide" of nog erger "vroeger breide ik ook". Nou ja ik wilde weer eens wat vaker iets nuttigs uit de handen laten komen en toen kwam ik op marktplaats iets tegen, de breimachine. Breimachines zijn intrigerende dingen, ik bedoel maar als je een trui in de winkel koopt dan denk je toch niet dat een oud omaatje dat gebreid heeft of wel ? Nee, ook geen jong omaatje, al onze confectie komt gewoon van de machine. Dus ik heb zo'n machine tweedehands aangeschaft en iets later zelfs een tweede, want op 1 been kun je niet staan. Tegenwoordig heb ik dus een moderne logeerkamer, een waar je eerst moet opruimen voor de logés erin kunnen !

Geen opmerkingen: