dinsdag 25 maart 2014

ISBN 9789043915656

Ik kreeg een aantal tijdschriften en een boek, van zoals vriendin M het noemde stoere vikingen, te leen. De tijdschriften gingen een tijdje geleden al terug, de vikingen bleven nog iets langer. Arne & Carlos breien de bloemetjes buiten uitgegeven door Tirion Uitgevers heeft me prettig gezelschap gehouden.

Het boek
Ik moet bekennen dat ik niets uit het boek heb gemaakt, dus op de vraag of de patronen enigszins goed vertaald zijn moet ik het antwoord schuldig blijven. De titel is onhandig, het is geen 100% breiboek geef het dan ook geen titel, die daar op hint. Met mijn taalgevoel en een beetje google hulp, is de oorspronkelijke titel iets in de trant van Handenarbeid uit de tuin of geïnspireerd op de tuin. Er zijn zeker 100 andere titels te bedenken, die de lading beter dekken, maar vooruit. Zo'n titel is simpelweg een slecht begin, een irritatiefactor, het boek zelf maakt veel goed. Arne & Carlos breien, haken, borduren en knutselen erop los en ondertussen vertellen ze iets over hun tuin. Ze vertellen hoe je het haken van 100 granny squares spannend kunt houden, kom er maar eens om in een handwerkboek. Zelf was ik enorm onder de indruk van de onderzetters die ze maakten, de kleuren, de vormen - echt verfrissend.

Eindoordeel
Er staan patronen in van knuffels, dekens, kussens, onderzetters enz.. Als je een tas/kast vol met restjes hebt kun je die met de ideeën uit dit boek makkelijk wegwerken. Er staan niet alleen kale beschrijvingen in, er staan ook tekeningetjes bij hoe b.v. al die verschillende sliertjes een onderzetter moeten worden. Het is een mooi vormgegeven hardcover boek, als je van handwerken houdt kun je je hart ophalen en als je niet van handwerken houdt kun je plaatjes kijken en ook genieten.

Verkrijgbaarheid
Het boek is nog steeds verkrijgbaar, dat heb ik net even gecontroleerd in de webwinkel van mijn plaatselijke boekhandel en het kost € 19,99. Mijn plaatselijke boekhandel rekent geen verzendkosten ! Dus als je plaatselijke boekhandel je lief is, bestel je het daar of in hun webwinkel.




Geen opmerkingen: