donderdag 20 maart 2014

ISBN 9789161881434

Op het handwerkforum kwam een vraag over het patroon van een kipje voorbij, mijn interesse was gewekt. Het bleek het kipje te zijn uit het boek “Gebreide boerderijdieren” van Sarah Keen uitgegeven door De Lantaarn. Zelf heb ik het boek geleend bij de bibliotheek.

Het boek
Ik heb twee verschillende dieren gebreid en in die patronen zaten geen fouten. Bij het vertalen is de naalddikte uitgekomen op 3,25 mm en dat is een maat, daar moet je wel even naar zoeken. Zelf heb ik de dieren in mijn eigenwijzigheid gewoon op naalden van 3 mm gebreid. Omdat alles in stukjes gebreid wordt levert dat per dier enorm veel onderdelen en naaiwerk op. Je tast wel eens in het duister of je wel op de goede weg bent omdat je niet weet hoe het onderdeel dat je aan het breien bent eruit hoort te zien. Er staan heel veel foto’s in en die ruimte had m.i. beter benut kunnen worden door:
Ø  per dier aan te geven hoe de onderdelen eruit zien.
Ø  een duidelijke schematische instructie hoe je de dieren in elkaar knutselt.
Ø  trucjes om een heel mooi knuffeldier te maken.
 

Eindoordeel
Omdat ik geen knuffel breier ben krijg ik er geen “moet hebben” neiging van, maar het is een leuk boek met 15 verschillende dieren, 2 soorten kuikens en een ei. Het boek bevat veel foto’s en in de 2 geteste patronen zaten geen vertaalfouten. Als je een gevorderde knuffel breier bent, wat ik dus niet ben, dan verwacht ik dat je mooie resultaten kunt behalen. Als beginner heb je meer instructies nodig op het vlak van hoe en wat na het breien van de verschillende onderdelen.

Verkrijgbaarheid
Het boek is nog steeds verkrijgbaar, dat heb ik net even gecontroleerd in de webwinkel van mijn plaatselijke boekhandel en het kost € 8,99. Mijn plaatselijke boekhandel rekent geen verzendkosten ! Dus als je plaatselijke boekhandel je lief is, bestel je het daar of in hun webwinkel.

Geen opmerkingen: