zondag 3 mei 2015

Detective

Onze jager vangt van alles, vooral muizen, vorig jaar was een uitzonderlijk muizenjaar - hij ving er meer dan hij op kon. Nou is de ene muis, de andere niet, sommige schijnen culinair hoogstaand te zijn en andere lijken meer op een droge boterham. De culi's worden verslonden, de droge boterhammen vind je bij de achterdeur.

Tactiek
Wat moet je met zo'n dode muis ? Snorremans wil hem niet, ik wil hem niet en zo blijven er een paar opties over - de grijze container, de composthoop of wachten op en een andere liefhebber. We hebben 2 grote composthopen, die we alleen maar vullen en verder met rust laten en daar leg ik ze open en bloot op. Als je dan later gaat kijken is de muis weg en nou vraag ik me dus af, wie o wie of wat.

Spioneren
Deze zaterdag lag er weer een muis bij de achterdeur en ik legde deze op de composthoop. Daarna ben ik een camera gaan halen en heb ik die op de muis gericht. Resultaat; een lege accu en een video van 1 uur en vijftien minuten. Op de video een stuk tuin, met op de achtergrond geluiden van vrolijk zingende vogeltjes en langsrazend verkeer - de muis lag er nog net zo. Vanochtend heb ik muis #2 ernaast gelegd, ik verwachtte er niet veel van. En dat is dus fout, want toen ik later keek waren beide muizen vertrokken. Gezakt voor mijn detective examen :-(.
 

Geen opmerkingen: