zondag 17 mei 2015

Verrassing

Ik zocht laatst ergens foto's van en kwam tot een merkwaardige ontdekking, het leek wel alsof er bij mijn moeder eenzelfde vaas in de kast stond als ik pas in de kringloop opgeduikeld had. Dus op mijn moeders verjaardag moest ik dat echt even van dichtbij bekijken.

Fat lava
Om de kast te bereiken moet je eerst door een mijnenveld van serviesgoed dat op de grond uitgestald staat. En de vaas stond 2e rang, dus er moest iets aan de kant voordat ik hem te pakken had. Nou zijn vazen uit die periode nooit 100% gelijk door het gebruikte glazuur, maar het was eenzelfde type vaas, met hetzelfde type glazuur erop. Alsof je onderbewustzijn je gestuurd heeft om die vaas te kopen. Of omdat er in mij een genetisch bepaalde voorkeur voor dat type lelijkheid huist. Ik vind het nog steeds een beetje eng.
 

Geen opmerkingen: