woensdag 20 mei 2015

Kunst

Bij de bieb val ik altijd voor de folders, leuk leuk leuk. Ik neem de folder mee naar naar huis, de folder belandt bij het oud papier en we blijven lekker thuis. Zo wil ik al een paar jaar naar de kunst wandelroute op landgoed Enghuizen en ik leverde het foldertje thuis in met de mededeling - dit jaar wil ik echt. De wandelroute is van 2 april tot en met 25 mei en het is ons gelukt.

Normaal
Ik ben wel eerder op landgoed Enghuizen geweest, maar pas halverwege de wandeling herkende ik iets. Tijdens een concert zie je niet veel meer dan een wei vol met jolige mensen, een groot podium en de rest van het landgoed wordt afgeschermd door de patatkramen, bierhutten en toiletwagens.

Bekerzwammen door Els Kaper-Klaver

Creatief
Kunst is moeilijk te definiĆ«ren, in mijn ogen heb je het idee en de daadwerkelijke uitvoering. Veel van de kunst die ik zag was van het niveau leuk bedacht en met een bouwtekening ook te maken door een basisschoolklas. Ik zag naar mijn smaak iets te veel kippengaas, het lijkt op Lego, met kippengaas kun je alles maken. Maar misschien vallen de uitzonderingen daardoor des te harder op.

Natuur
Ook zag ik veel kunst waar geen bordjes bij stonden, de stronk van een omgezaagde boom, een stukje net geploegde akker, een bult puin, een ingestorte brug en misschien het allermooist de wortels van een boom. Zo mooi, die overgang tussen stam en wortels - de natuur is een kunstenaar.
 
 

Geen opmerkingen: