woensdag 3 juni 2015

Groeten uit . . .

Mijn moeder is dol op kaartjes, het begon met de kaarten die ze zelf kreeg, ook heeft ze de kaarten die haar ouders naar elkaar stuurden. Zo kreeg ik van haar altijd kerstkaarten uit Christkindl, kaarten met speciale zegels en stempels. Ook alle nichtjes en neefjes kregen tot op een zekere leeftijd altijd een kaart van haar.

Verzamelwoede
Maar alleen haar eigen kaarten was op een bepaald moment niet meer genoeg. Wat ze aan kaarten van anderen krijgt, alles wat ze links of rechts vindt, de gratis kaarten van onder andere Boomerang, de kaarten met recepten van de supermarkt - alles komt in de verzameling. Van de buurvrouw hoorde ik daar een sterk verhaal over, mijn moeder was op een dag bij haar aan de deur gekomen met een kerstkaart van een jaar geleden. Kijk, zei mijn moeder, jullie naam staat hier op. De buurvrouw las de tekst, terwijl mijn moeder de kaart als een terriër vast hield. Omdat mijn moeder er zo aan gehecht was liet de buuf het maar zo, buuf zei tegen mij en ik had al gedacht wat raar dat ik van "die en die" geen kaartje heb gehad, maar nu weet ik hoe het zit.

Post
Terwijl mijn moeder verzot is op kaarten krijgt ze er weinig, dus toen hier de bieb gratis kaarten had verzamelde ik ze alle vier. Zo stuurde ik haar week na week een kaartje, maar ik ben er doorheen. Bij de kringloop heb ik het kaartenrek doorlopen, op zoek naar kaarten die op vakantie gekocht maar niet verstuurd zijn. Vanuit het oogpunt van mijn moeder ga ik binnenkort op een hele lange reis, ik heb kaarten uit Oostenrijk, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Zwitserland en zelfs Monaco.
 

Geen opmerkingen: