dinsdag 2 juni 2015

Nieuw

Het Nibud adviseert om een financiële buffer achter de hand te hebben voor als de apparaten binnen je huishouden omvallen. Aangezien alle grote apparaten binnenshuis bij ons ondertussen een jaar of vijftien oud zijn hebben we intussen een nette reserve. Soms denk ik wel eens zullen we gewoon een nieuwe koelkast kopen, maar onze huidige heeft al een A-label. En als ik bij mijn moeder de wasautomaat bediend heb, ben ik altijd weer blij met mijn huidige - nee ze zullen echt moeten instorten voor er iets nieuws komt. 

Verrassing
En wat gaat er dus stuk, naast de laatste tijd wat lampjes ? Niet het grote witgoed, niet de oven of kookplaat - nee dat ding dat ik minstens twee keer per dag bedien. De waterkoker en is die waterkoker al bejaard ? Nee, nog lange niet. Het begon met druppelen en inmiddels is hij volcontinu incontinent en weet je wat nou het erge is ? Omdat de vorige waterkoker dit probleem ook had heb ik vooraf een studie gemaakt en een heel ander type en merk waterkoker gekocht. En waarvoor ? Erger nog, ik vind deze waterkoker lang zo fijn niet als zijn voorganger - ja die lampjes zijn kinky, maar daar houdt het mee op.

Postbode
Nu deze waterkoker nog korter meeging dan zijn voorganger, heb ik gewoon weer een iets nieuwere versie van zijn voorganger besteld. Ik heb de bon opgezocht, het ding heeft de twee jaar net niet volgemaakt. Aanschafprijs € 34,99, delen door 2 (jaar) * 365 * 2 (gemiddeld aantal keer water koken per dag) 1460 = 2,4 cent per keer. Het ding heeft me dus vijf cent per dag gekost, nou valt daar dus overheen te komen - maar er gaat wel weer een stuk elektronica naar de afvalbult en dat staat me tegen. Terwijl ik op de deurmat ga liggen wachten op de postbode, klop ik even af dat de rest van de apparatuur het nog steeds doet.
 

Geen opmerkingen: