vrijdag 5 juni 2015

Some like it hot

En die "some" hebben het nu goed, het is buiten al meer dan 30 °C en nog steeds geen donderwolken aan de lucht. Zelf vind ik 20 tot 25 °C warm zat en met die pollen in de lucht is het eerder onbedaarlijk niezen dan rustig zitten. Dus zit ik rustig, maar dan binnen. Ik drink warme thee, want ik heb altijd geleerd dat dat goed is als het heet is, ik eet er ter compensatie een stuk koude vlammenkoek bij.

Beien
Van eerdere jaren wist ik het al, aardbeien zijn heerlijk - behalve als er een halve vergiet per dag naar binnen wordt gedragen - dan wordt het me te veel. Een kilo aardbeien staat in de kelder vermomd als jam, iedere avond na het eten aardbeien toe en nog staan er twee dienbladen en een vergiet vol met aardbeien. Vannacht, ik kon niet slapen, heb ik liggen denken. Zal ik meer aardbeien jam maken ? Zal ik aardbeien mango yoghurt maken ? Aardbeien cake misschien ? Je kunt je van alles bedenken als je niet slapen kunt, maar uiteindelijk was ik eruit. Milkshake. Hij staat nu af te koelen in de koelkast, hij is nog niet perfect - maar dat geeft niet, ik heb nog twee dienbladen vol met aardbeien om mee te oefenen.

Geen opmerkingen: