vrijdag 27 februari 2015

Sarcococca

Ieder jaar heb ik de tuinscheurkalender van Geerts en van de Kaa. Voor iedere dag een velletje, voorop kun je zien of je al spinazie zaaien kunt en achterop staan recepten, tuinen, tips en planten. Als ik iets leuks zie gaat zo'n vel in een enveloppe en daar kwartet ik dan mee. De tuin heeft al verschillende scheurkalender toevoegingen.

Maling
Zo'n jaar of zeven geleden vroeg ik voor mijn verjaardag een sarcococca. De schoonfamilie ging met het gevoel in de maling genomen te worden naar de kwekerij. Ze waren verbaasd toen de medewerker zei - o ja ik denk dat we die wel hebben. En zo kreeg ik 2 hele kleine sarcococca's.

Geur
Het zijn groenblijvende winterbloeiers en volgens de scheurkalender ruiken ze heel erg lekker. Toen ze nog klein waren moest je de neus op de bloemetjes drukken om daar iets van te merken. Nu ze kniehoog zijn is dat wel anders, als je nietsvermoedend benedenwinds langsloopt krijg je de volle laag. Alsof je door marsepeinen bonbons bekogeld wordt.

Geen opmerkingen: