woensdag 6 januari 2016

Ganesha

Ik heb een zolder vol met wol en te weinig tijd om de wol om te zetten in iets draagbaars. Het werd me te gortig, een hele mooie koon met Rennie Lambswool stond al te lang te wachten. Ik wist wat ik ongeveer wilde, een trui met een capuchon, een hoodie. Ik maakte een proeflapje, dat ik badderde en in voodoo stijl opspelde. Dat zijn altijd dingen, die wat meer tijd nodig hebben, in de tussentijd speelde ik met het patroon programma zodat ik vlot van start zou kunnen zodra ik de stekenverhouding wist.
 
 
Olifant
De trui deed me aan Ganesha denken, nadat ik voor- en achterpand en twee mouwen klaar had kwam ik tot de ontdekking dat de stekenverhouding voor geen meter klopte. De mouwen pasten dus niet, er aan gaan trekken heeft weinig zin - het enige dat zin heeft, is uithuilen en opnieuw beginnen. Zo werd dit dus de trui met de vier mouwen, niet dat dit echt een unicum is, ik maak ook vaak truien met drie mouwen.
 
Leergeld
Ik brei meestal eerst de mouwen en daarna de panden, andersom kan ook maar is dat handig ? Als de stekenverhouding niet goed is, kan het ook zijn dat je de trui met de vier panden krijgt. Terwijl ik dit type denk ik na over dit dilemma, misschien is het beter om 1 mouw te breien, die te wassen en dan de stekenverhouding te controleren. Ja, dat is een goed idee, en meer tijd vrijmaken om te breien zodat ik dit nieuwe principe kan oefenen.
   

Geen opmerkingen: