dinsdag 22 november 2016

Bonzend hart

Ik zit hier achter mijn compu en hoor boink, niet zo heel hard maar toch duidelijk boink. Het boink van een vogeltje dat tegen een raam vliegt, het klonk dichtbij maar niet heel hard - misschien viel het mee. Ik trek een jas aan en stap naar buiten, ik kijk om me heen - niets, ik stap weer naar binnen. Maar ik
weet toch zeker dat ik iets hoorde, ik doe de deur weer open en daar ligt het.

Zielig
Ach zo'n zielig klein vogeltje, meestal jagen ze achter elkaar aan en letten dan niet op en boink. Vaak zijn ze dood, soms doen ze het nog - ik pak het vogeltje op, ik voel een bonzend hartje, de oogjes dicht - hoofdpijn denk ik. Ik hou het tegen me aan warm en ga uit de wind in het kippenhok staan. Daar sta je dan met je goede gedrag, ik ga met bonzend hart de camera halen, hopen dat de kat slaapt. Kijk dan, beter 1 vogel in de hand dan tien in de lucht. Alleen snap ik nooit zo goed, waarom ze dan altijd op je poepen ? Omdat je hand niet zo gestroomlijnd is als een tak en het er dus niet langs naar beneden kan vallen - zoiets ?

Geen opmerkingen: