donderdag 10 november 2016

Japan

Bij mijn moeder moet opgeruimd worden, we hebben geen haast maar we doen het wél. Mijn ouders waren meer dan zestig jaar getrouwd en hebben zestig jaar spullen verzameld en dat is te zien. Om het leuk te houden heb ik bedacht dat we een weekend opruimen onderbreken met een dagje uit.



Treinen
Ik wil wel naar de Hortus in Leiden met de trein, ik zoek of er een speciale aanbieding is maar dat valt tegen. We bekijken de site van de NS, hmm werkzaamheden, maar de treinen rijden wel. Uiteindelijk bestel ik elektronisch speciale kaartjes, treinen & eten. De eetkaartjes kun je zo afdrukken en meenemen, maar de treinkaartjes dat is een ander verhaal. De treinkaartjes moet je verzilveren en dan moet je ook al aangeven op welke datum je reist en wat je traject is. Nou is het traject me wel duidelijk, maar de datum is onzeker en op het laatste moment verzilveren gaat niet, want de kaartjes moet je afgedrukt bij je hebben.

Hooiberg
Het is allemaal de vooruitgang, je kunt op internet alles vinden behalve dat wat je zoekt. Je kunt elektronisch kaartjes boeken, diezelfde kaartjes elektronisch betalen, maar nee je kunt ze niet elektronisch op je ov-chipkaart boeken of ze op je slimme telefoon meenemen. Dus we nemen een gok met de datum en de trein had niet eens een lekke band. De reis verliep voorspoedig, we hebben zelfs Schiphol even bekeken omdat we daar een overstap hadden.

Weer
Het was van dat typische novemberweer, grauw en miezerig - maar dat geeft allemaal niet, in de kassen van de Hortus is het 24 °C. Je kunt het zo plannen dat als het droog is je eerst buiten alles bekijkt en als het regent ga je gewoon eerst de kassen in. De meeste bomen waren al kaal, maar we waren op het juiste moment om een dramatische foto van 'von Siebold' te maken. Bij de uitgang heb ik voor onze dierenoppas nog een grote amaryllisbol gescoord, ze hadden ook heel veel verschillende zeepjes . . . maar ja ik heb zeker een tienjarig zeepkoopverbod. Kijken, kijken, niet kopen.
 

Geen opmerkingen: