zondag 13 januari 2019

Veertien emmers #1

De eerste oogst emmers met garen leverde veertien emmers op, nou weet ik dat er boven nog emmers staan. Ow, nu ik dat schrijf denk ik, zou daar die vermaledijde sokkenwol in zitten? Verder weet ik zeker dat er nog meer emmers in de schuur staan, ook van die hele grote emmers, dus het totaal zal nog stijgen. Maar gewapend met een rol vuilniszakken en mijn gloednieuwe doorzichtige bakken ben ik vol goede moed begonnen. Als ik nog bakken overhoud dan gaan ook de onhandige vuilnisbak type plastic bakken die op de logeerkamer staan met knutsel wol wieberen, onhandige rotdingen.

Sorteren
Wat me opviel toen ik de emmers open maakte is dat ze niet strak vol zitten, dat was een meevaller. Ook leverde emmer nummer drie al restjes gemĂȘleerde sokkenwol op. Strategie, de bollen overpakken in een vuilniszak, katoen en sokkenwol apart houden. Daarna de lucht uit de zak duwen en met een bindertje dicht maken. De stand na dag 1 ? Er was 1 emmer met vulling, die zo vol zat dat ik uiteindelijk maar besloten heb dat vulling best in een emmer kon blijven. Wel heb ik er een stuk zeep bij geduwd en met vereende krachten hebben we de emmer weer dicht gekregen. Verder vijf lege emmers, zes (?) deksels en 1 emmer met rode wol die hopeloos in de knoop zit. Gewoon doorgaan.
 

Geen opmerkingen: