dinsdag 15 januari 2019

Veertien emmers #3

Na de eerste veertien emmers min of meer verwerkt te hebben, ik geef toe ik zit nog steeds een beetje met rood in de knoop, hebben we een tweede ronde schuur gedaan. Nog twee emmers Heinz fritessaus, 1 vijf liter emmer goudzeep (goedgekeurd door de vereniging van huisvrouwen), twee emmers fritessaus 25% van de Oliehoorn en twee grote emmers paradox universele crème voor de broodverbetering. Nou als dat geen paradox is weet ik het niet meer.

Gewoon
De oma van hubby G, zei altijd: begin er eerst maar eens aan. En dat is ook zo, je kunt wel zuchten en kreunen of de boel verdringen, maar dat helpt helemaal niets. Dus . . . heb ik de emmer rood ontward met wat jijtube filmpjes op de achtergrond. Daarna een kleine emmer met garen, 1 emmer met katoen dat ik al eens gewassen heb, 1 emmer met blauw garen waar ook kluwens bij zitten waar ik mijn wenkbrauwen bij frons - maar die ik toch niet weggooi, je bent genetisch belast of niet. Onderin de emmer, een blauwe kluwen zonder eind of begin. Zucht, die blauwe knoop parkeer ik even.

Meten
Nou is het probleem met de Oliehoorn emmers dat ik ongeveer weet wat er in zit, 1 zit vol met ritsen - hoeveel ritsen heb je nodig in 1 leven ? En de ander zit tot bovenaan vol met knopen, hoeveel knopen heb je nodig in 1 leven ? Dus kies is voor de moeilijk te openen paradox emmers, want daar zit al eerder uitgezocht garen in. Eens kijken of dat lukken wil zonder de nagels te breken. De eerste emmer zit bijna helemaal vol met katoen, hoeveel katoen heb je nodig in 1 leven - katoen is best veelzijdig maar dit is bijna allemaal wit, crème of ongebleekt. Maar wat zeur ik nou, katoen is een natuurlijke vezel en kun je makkelijk verven. Uhm emmer twee.

Getrouwd
Waarom ben je getrouwd ? Nou dat is handig als je weerbarstige emmers niet open kunt krijgen. Gelukkig zit er geen universele crème meer in de emmers, want hubby G opent de emmer terwijl deze ondersteboven staat . . . Katoen om te macrameeën, vissersgaren, echte wol, onherleidbare wol, meer van de gezochte gemêleerde sokkenwol en soedan wol zelfs in shocking pink om kussens te borduren of om een tapijtje mee te knopen. Laten we zeggen, handwerk-technisch zit ik geramd voor de rest van mijn leven.
 

Geen opmerkingen: