vrijdag 7 november 2014

Herstart

Nadat ik al die Christel Krukkert haaksels af had, lag er nog 1 half afgehaakte knuffel op me te wachten. Het is de knuffel waar het allemaal mee begon, toen ik dit patroon zag wilde ik weer haken.

Maart
Ik begon vol goede moed en had uitgerekend dat ik hem makkelijk voor december af zou kunnen hebben. Het lijf ging als een tierelier vooruit en soms ook weer wat achteruit, achteruit was minder leuk. Toen ik het lijf af had, had ik een mooie kronkelslang, de noppen waren een beetje kleiner dan verwacht. Aha, dat moesten stokjes en geen halve stokjes zijn en zo leer je iedere keer weer iets - beter lezen. Daarna leek nog 4 pootjes haken een kleinigheid, maar iedere keer dat ik begon liep ik vast en zo sodemieterde ik het in een doos om het tot rust te laten komen.

Flappers
Na twee andere knuffels had ik iets meer vertrouwen in de goede afloop en heb ik een weekend lang als een gek(ko) zitten haken. Dan heb je vier losse flappers, voor iedere flapper haak je een 2e en dan de hoogte in zodat het een echt pootje wordt. Daarna is het een hele kunst om die twee flappers dicht te naaien. Ieniemienie beetje vulling in iedere teen en een beetje in de voet zelf. Het patroon zegt knip de draad na veertig centimeter af, dan heb je genoeg om de voetjes dicht en de pootjes vast te naaien. Voor het vastnaaien van de pootjes ging dat wel, maar voor de voetjes had ik daar niet voldoende aan.

Ziel
Nou daar was de gekko dan, lijf af, pootjes af, pootjes gemonteerd en toen zag hij er nog steeds een beetje zielloos uit. Het knopenblikje omgekeerd en twee kleine houten exemplaren gevonden, borduurzijde in de naald en zo werd de gekko - guitig.
 

Geen opmerkingen: