donderdag 6 november 2014

ISBN 9789002256271

Toen ik pas drie turven hoog was las ik alles wat los en vast zat, nou ja de Donald Duck, de Bobo, de Tina, de Eppo en de Robbedoes. Zolang ik ze maar niet kreukte vond mijn moeder het goed en zo las ik ook albums van Asterix & Obelix, Guust Flater, Suske & Wiske en Storm met Roodhaar. Dat lezen is nooit meer overgegaan.

Puberen
Op bezoek bij een strip liefhebber, kwam de volwassen versie van Suske en Wiske ter sprake. Wiske heeft nu tietjes, Schanulleke is aftands en Suske is lekker uit de kluiten gewassen, de andere personages zijn niet veel veranderd. Ik kreeg deel drie mee en via de post kreeg ik later de andere twee delen. Het smaakte naar meer, dus toen eind oktober deel vier uitkwam heb ik die meteen besteld.

2047
Eerder hadden S&W in 1 album 1 avontuur met kop en staart, maar nu gaat het al vier delen over hetzelfde. In ieder album is een ander persoon de centrale figuur en gaat het verhaal verder, maar ook terug. Ik ben ondertussen helemaal de weg kwijt, het is 2047 en ook niet, de wereld ligt in puin en ook niet, we zijn op Amoras en ook niet. De teletijdmachine is ontploft, de kwaden, S&W en Lambik zijn in 2047, Tante S., Barabas en Jerom zijn nog in het heden, wat het heden ook mag zijn. In deel vier zijn we eigenlijk niet veel verder gekomen.
De tekeningen zijn geweldig, de kleuren, de actie en de bloedspetters spuiten van de pagina's. Maar het verhaal houdt zich nog schuil, je tast volledig in het duister, na vier delen vind ik dat irritant worden. Als alle andere S&W personages nog een album krijgen kan het nog wel even duren voordat we bij de ontknoping zijn.

Verkrijgbaarheid
De albums zijn nog allemaal verkrijgbaar, ook de oude S&W Amoras albums trouwens. De nieuwe albums kosten € 6,99, de oudjes 5,99. Mijn plaatselijke boekhandel rekent geen verzendkosten ! Dus als je plaatselijke boekhandel je lief is, bestel je het daar of in hun webwinkel.
 

Geen opmerkingen: