zaterdag 22 november 2014

Moestuin #9

Sta je wel eens in de supermarkt voor de schoongemaakte en in plastic verpakte bladgroenten ? Krijg je wel eens winterpostelein in jouw odin groente pakket ? Ik moet de tweede vraag met "ja" beantwoorden en is het te eten, ja best wel. Het schijnt ook gezond te zijn.

Kippenvoer
Ik moet bekennen dat ik vaak genoeg winterpostelein her en der in de border op zag duiken. Maar iets wat je ergens niet zelf gezaaid of geplant hebt geldt als on kruid. Maar het zit boordevol vitamine C, dus ik plukte het altijd en voerde het aan de kippen - yum. Of ik niet wijs ben ? Waarschijnlijk niet. Maar ik ben, misschien wel ten onrechte, een beetje huiverig voor zomaar wat groens uit de tuin plukken om dat dan als hippe salade op te dienen.

Februari
In de winter bekijken wij altijd de zaadcatalogus, wat is op, wat is leuk, wat is een uitdaging. En daar stond het, winterpostelein. Nu het in de moestuin staat, een fleurig groen rijtje met kleine polletjes, is er geen ontsnappen meer aan. Vanavond een hippe salade met winterpostelein.
  

Geen opmerkingen: