woensdag 4 februari 2015

Boze vegetariërs

Op internet lees je dit en dat en soms blijf je ergens hangen, zelf lees ik de tweets van @herdyshepherd1 een schapenboer gewapend met een iphone en een mening. Zo las ik via hem een open brief van een boerin aan "boze vegetariërs", ik wist niet eens dat die bestonden. De bloggende boerin krijgt vaak negatieve reacties en wordt vaak voor moordenaar uitgemaakt. In de open brief schrijft de boerin een heel net antwoord terug aan, zoals zij het noemt, de boze mensen die vinden dat je als niet-vlees eter een beter mens bent dan mensen, die wel vlees eten. Een brief, die je ogen opent voor dingen waar je liever niet te veel over nadenkt en dan ben ik niet eens een vegetariër.

Overvloed
In de moderne wereld kun je kiezen wat je eet en zo kun je kiezen om vegetariër te zijn. Maar ze wrijft de vegetariërs heel fijntjes onder de neus dat vegetarisch eten niet per se diervriendelijk is - dat zelfs voor de groente die wij op ons bord krijgen dierenlevens opgeofferd worden. En opeens moest ik denken aan de familie Doorzon van Gerrit de Jager, hij was zijn tijd ver vooruit. Ik moest even zoeken naar het juiste album, deze is het #7, de familie Goorzon. 

ISBN 9032060759
Zo gaan moeder en dochter op pagina twaalf in een vegetaries eethuisje eten. De dochter ziet het nog niet helemaal zitten, maar moeders stelt haar gerust dat het bloeddorstige verscheuren van vlees door het vegetarisme gecompenseerd wordt. In dit geval . . .



 
door de ober.
 
 

Geen opmerkingen: