zaterdag 28 februari 2015

Moestuin #21

In het vak waar we vorig jaar kool hadden komen dit jaar de bonen. Het vak werd nog bezet door een paar rode kooltjes en spruiten. Afgelopen week heb ik deze restanten geoogst en verwerkt, de stammen van de spruitjes gaan dan naar de kippen. Blije kippen.

Jeuk
Het bonen vak krijgt alleen compost en geen mest, je kunt bonen namelijk niet wecken als ze te veel mest hebben gehad. 's Avonds is het al langer licht en zo spitte hubby G. in de avonduren het bonen vak - ik denk dat hij het voorjaar voelde aankomen. 

Kleurpotlood
De doperwten en kapucijners krijgen een gevlochten klimrek van snoeihout. Toen dat klaar was kreeg ik de bal toegespeeld en zo ging ik met een bakje van de chinees en verschillende zakjes zaad naar buiten. Mijn techniek is na jaren van oefenen verfijnd, het lege bami bakje vul ik met de te zaaien boontjes, zodat ik ze gemakkelijk pakken kan. Ik prik een gaatje in de grond en laat daar twee boontjes in glijden, mijn belangrijkste gereedschap daarbij ? Een roze-rood kleurpotlood.
 

Geen opmerkingen: